top of page
Banner FAQ

VoIP Telefonie

ik kan gee verbinding maken met mijn draadloos netwerk

Ik kan geen verbinding maken met mijn draadloos netwerk

Vaak komen verbindingsproblemen met het wifi-netwerk door dat je je buiten de radius van het draadloze netwerk bevindt. Een draadloos access point heeft een maximale afstand waarin deze jou kan voorzien van een goed signaal. Dit bereik is erg afhankelijk van de omstandigheden waar het access point zich in bevindt. Bevat jouw woning of kantoor bijvoorbeeld veel beton, is de afstand tussen jouw apparaat en het access point groot of ondersteunt jouw apparaat niet het juiste protocol? Dit kunnen allemaal factoren zijn die een verbinding bemoeilijken. In dit geval kan je eigenlijk alleen maar een plekje zoeken dichter bij het acces point. Neem zeker ook contact met ons op om te bekijken of we het wifi-signaal ook naar die plekken kunnen brengen waar je het nodig hebt.

 

Daarnaast zou het ook kunnen dat het wachtwoord van het wifi-netwerk onlangs werd veranderd, en het opgeslagen wachtwoord van jouw apparaat niet meer overeenkomt. Vaak wordt dan wel gevraagd, om het juiste wachtwoord in te voeren, waarna je weer verbinding hebt.

 

Mocht je helemaal geen beschikbare draadloze verbindingen zien, dan kan het wel eens zijn dat je apparaat (per ongeluk) in ‘vliegtuigstand’ staat, of dat de wifi-ontvangst op je toestel werd uitgeschakeld. Door de vliegtuigstand uit te zetten, of je wifi-ontvangst terug aan te zetten is het probleem opgelost.

Mijn internet is traag

Mijn internet is traag

Er kan een groot verschil zitten tussen de snelheidservaring van een bekabelde verbinding en een draadloze oplossing zoals Wi-Fi.

 

Zit je bijvoorbeeld (te) ver van het acces point om op een wifi-verbinding te werken? Dan kan er vertraging optreden, door het slechte bereik.

 

Er kan natuurlijk ook een probleem zijn met jouw internet leverancier (ISP, bijvoorbeeld KPN of Ziggo). Vaak kan je algemene storingen en / of hinder terugvinden op de storingspagina van jouw internet leverancier.

 

Wij adviseren om eerst een speedtest uit te voeren door hier te klikken. Je krijgt dan inzicht in de  download snelheid in MB’s, de vertraging in milliseconden & de upload snelheid. Met deze gegevens krijg he snel inzicht in de prestaties van jouw internet verbinding op dit moment.

 

Als de speedtest normale resultaten geeft kan het helpen om de router te herstarten. Kom je er vervolgens nog niet uit? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Mijn internetverbinding doet het niet. Wat nu?

Mijn internetverbinding doet het niet

Een niet werkende internet verbinding kan verschillende oorzaken hebben.

 

Heb je onlangs iets gewijzigd binnen jouw netwerkomgeving of modem / router instellingen? Mogelijk dat dit storingen geeft binnen het netwerk.

 

Daarnaast is er een kans aanwezig, dat jouw internet leverancier (ISP) een storing heeft. Dat valt onder andere hier te controleren.

 

Daarnaast zou je alle bekabeling kunnen controleren, en al het netwerk apparatuur eens kunnen herstarten. Mocht dit tóch niet helpen, dan zijn wij altijd bereikbaar om je zo snel mogelijk weer online te krijgen.

bottom of page