top of page
Banner FAQ

Security

Mijn PC is vastgelopen

Mijn PC is vastgelopen

Een vastgelopen PC of werkstation kan verschillende oorzaken hebben.

 

Reageert de machine (deels) nog wel? Dan is er vaak een bepaalde applicatie en / of onderdeel wat zorgt voor het vastlopen van de PC. Geduld is een schone zaak, en soms helpt het om gewoon eventjes te wachten. Een (tijdelijk) vastlopen kan duiden op het  niet genoeg hebben van resources, zoals bijvoorbeeld beschikbaar geheugen. Ook kan (mis)configuratie van bepaalde software de oorzaak zijn.


Reageert je PC helemaal niet meer? Dan is er vaak iets anders aan de hand. Probeer de machine eerst opnieuw op te starten, om  te kijken of dit het probleem verhelpt. Mocht je na een herstart opnieuw last krijgen van een vastlopende machine? Neem dan even contact met ons op.

Krijg je intussen een foutmelding, neem er een foto van. Die is voor ons van goudwaarde.

Mijn PC start niet meer op

Mijn PC start niet meer op

Erg vervelend natuurlijk, wanneer je PC of werkstation niet meer op wilt starten.

 

Probeer het apparaat eerst eens van het netstroom los te koppelen, en na 1 minuut weer aan te sluiten. Bij een laptop kan je bij sommige modellen de batterij er gemakkelijk uit halen, als dat kan start dan eens op met netspanning zonder dat de batterij in het toestel zit. Lukt dat wel, dan heb je vermoedelijk een nieuwe batterij nodig.

 

Heeft dit niet geholpen? Dan is er vaak iets anders aan de hand.

 

Een beschadigd MBR / GPT record, hardware en / of driver problemen, of een beschadigde installatie van het OS. Met behulp van een installatie-dvd of usb stick kun je zelf nog proberen om opstartherstel uit te voeren.

 

Kom je hier niet uit, of helpt dit niet? – Geen zorgen, onze specialisten staan voor je klaar.

Mijn PC is traag. Wat kan ik hier aan doen?

Mijn pc is traag

Een trage pc of werkstation kan verschillende oorzaken hebben.

 

Wanneer dit enkel alleen bij het browsen op het internet of andere netwerk activiteiten wordt ondervonden, dan kan dit duiden op een netwerk probleem of een trage internet verbinding.


Wanneer je device ook bij uitvoeren van andere taken traag is, kan er iets anders aan de hand zijn. Een tekort aan geheugen of een beschadigde harde schijf zijn veel voorkomende oorzaken. Ook kan het zijn dat er een bepaalde applicatie draait op de achtergrond die je device langzamer maakt.


Voor een goede diagnose kun je het beste even contact met ons opnemen. Wij zorgen ervoor dat je machine weer vlot draait, en kunnen indien nodig ook direct het geheugen voor je uitbreiden en / of de harde schijf vervangen voor een SSD.

Wanneer is een werkpost aan vervanging toe?

Wanneer is een werkpost aan vervanging toe?

Desktop pc’s kunnen vijf jaar dienst doen. Laptops en tablets zijn over het algemeen meer onderhevig aan slijtage, deze worden best na drie tot vier jaar vervangen.

 

In alle geval is het aangeraden de toestellen onder “next business day” fabrieksgarantie te houden zolang ze in gebruik zijn. In geval van ernstige hardware panne is de hersteltermijn daardoor veel korter.

Hoe voeg ik een netwerkschijf toe?

Hoe voeg ik een netwerkschijf toe?

Open Verkenner vanaf de taakbalk of via het menu Start  of druk op de Windows-logotoets  + E.

​

Selecteer "Deze pc" in het linker deelvenster. Selecteer vervolgens helemaal bovenaan op het tabblad "Computer" de optie "Netwerkstation toewijzen".

​

Selecteer in het nieuw geopende venster een station letter in de lijst (alle beschikbare letters kunnen daarvoor worden gebruikt.)

​

Selecteer Bladeren om de map of computer te vinden.

Als u verbinding wilt maken telkens wanneer u zich aanmeldt bij uw pc, schakelt u het selectievakje "Opnieuw verbinding maken bij aanmelden" in.

​

Klik op  Voltooien.

Ik weet mijn Windows wachtwoord niet meer, hoe los ik dat op?

Ik weet mijn windows wachtwoord niet meer

Wij kennen geen Windows wachtwoorden van gebruikers. Zorg er dus best voor dat je ze zelf goed kunt onthouden, of gebruik een degelijke wachtwoordkluis om je wachtwoorden bij te houden.

Als je je wachtwoord niet meer kunt achterhalen, dan kunnen we wel een nieuw wachtwoord voor je 
creëren. Ben je nog geen klant bij ons? Dan zul je hiervoor contact moeten opnemen met je huidige ICT provider.

bottom of page