top of page
  • Foto van schrijverPhilip Vande Papeliere

10 voordelen van een 3CX telefooncentrale

In deze snel veranderende wereld is communicatie de sleutel. Maar heb je ooit écht stilgestaan bij waarom je koos voor de communicatietools die je gebruikt? En of die dan ook in lijn zijn met de doelen van jouw bedrijf?

De 3CX telefooncentrale is op dit moment één van de grootste VoIP telefoonsystemen ter wereld. Elk bedrijf streeft naar groei en efficiëntie. Jammer genoeg worden veel bedrijven nog beperkt door verouderde telefooncentrales die niet kunnen meegroeien met hun ambities.


De 3CX telefooncentrale is ontworpen met deze uitdaging in gedachten. Een volledig systeem dat een antwoord biedt op alle verschillende uitdagingen op het vlak van professionele communicatie.


Neddine Solutions heeft als 3CX gecertificeerd partner een team medewerkers die jou en jouw bedrijf kunnen ondersteunen bij de meest complexe vraagstukken.


10 voordelen van een 3CX telefooncentrale

Veel meer dan een telefooncentrale, een 3CX systeem groeit met je mee op alle vlakken van zakelijke communicatie.


Unified Communications

Unified Communications, vaak afgekort als UC, gaat over de samenwerking van verschillende communicatietools.

unified communication

3CX zorgt voor één platform van waaruit je alle communicatietools kunt gebruiken. Dus of je nu e-mail, sms, telefoongesprekken, sociale media beheer, website chat of een videoconferentie nodig hebt. Je vindt het allemaal in één tool bij elkaar. Met als bijkomend voordeel dat je in dezelfde tool in één oogopslag kunt zien welke collega’s aanwezig en beschikbaar zijn.


Deze integratie zorgt voor overzichtelijkheid en een vlottere samenwerking, waardoor de productiviteit vanzelf meestijgt.


Geavanceerde functies

3CX biedt een scala aan geavanceerde functies zonder extra kosten. Denk daarbij aan gespreksopnames die kunnen helpen bij opleiding en kwaliteitsbewaking. IVR (Interactive Voice Respons) ofwel een slimme routering van inkomende gesprekken. Zo kan je bijvoorbeeld een telefoonnummer dat herkend wordt in je CRM-systeem ineens doorschakelen naar de persoon of groep die de beller het beste kan helpen.


Uiteraard kan je verschillende rapporten opvragen en daarnaast ook gebruik maken van bijvoorbeeld instant messaging en Live Chat op je website.


Wil je hier meer over weten? 👇


Flexibiliteit

Dankzij 3CX's soft Phone en mobiele applicaties kunnen medewerkers overal vandaan bellen en gebeld worden, alsof ze op kantoor zijn.


Het geeft je medewerkers de flexibiliteit om op afstand te werken, en toch even vlot samen te werken als wanneer iedereen zich op dezelfde locatie zou bevinden.

3cx flexibiliteit

Gebruiksgemak ook voor de beheerder

De interface om alle integraties te beheren is intuïtief in gebruik. Waardoor jouw IT-team of verantwoordelijke het system heel gemakkelijk kan configureren en beheren. Voor het dagelijks beheer is er geen gespecialiseerde training nodig.


Kostenbesparing

3CX helpt bedrijven om hun telecommunicatiekosten aanzienlijk te verminderen, niet alleen op gesprekskosten, maar ook op hardware investeringen. Ook zijn er geen dure licentiekosten verbonden aan het toevoegen van extra gebruikers of functies.


Schaalbaarheid

3CX is gemakkelijk schaalbaar: er zijn geen zware investeringen nodig om uit te breiden. Bovendien zijn er geen langdurige contracten, waardoor het systeem heel makkelijk kan meebewegen met je bedrijf.


Tijdelijk extra mensen nodig? Of voor een sales-actie een tijdelijk extra nummer nodig? Het kan allemaal. Je betaalt enkel voor de periode dat je die extra mensen of nummers nodig hebt.


Veilige communicatie

veilige communicatie

In tijden waar cybercriminaliteit hoogtij viert is veiligheid een belangrijk punt. 3CX heeft ingebouwde beveiligingsfuncties zoals end-to-end encryptie, automatische detectie van IP-blacklisting en meer. Zo beschermen we ook jouw zakelijke communicatie tegen bedreigingen.



Milieuvoordeel

Met een 3CX telefooncentrale in de cloud is er minder hardware nodig. Daarnaast hebben de meeste medewerkers voldoende aan een soft Phone (een app die ze op hun toestel installeren) en hebben geen fysiek telefoontoestel meer nodig.


En omdat alle kanalen samenkomen in één overzicht wordt het een pak eenvoudiger om efficiënt te telewerken. Ook dit helpt de ecologische voetafdruk van jouw bedrijf te verlagen.


Integratie met bedrijfssoftware

3CX kan geïntegreerd worden met verschillende software die je nu al gebruikt in je bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan Microsoft 365, zodat je beschikbaarheidsstatus automatisch meegaat met ingeplande vergaderingen. Of de connectie met je contactpersonen, zodat je ze direct vanuit je contactenlijst kunt bellen.


Daarnaast kan 3CX ook geïntegreerd worden met jouw CRM-pakket. Superhandig om klanten die bellen direct te herkennen en naar de juiste contactpersoon te routeren, maar eveneens makkelijk om zonder tijdverlies het telefoongesprek te registreren.


De integratiemogelijkheden zijn nog veel uitgebreider dan wat hier beschreven staat. In een gratis adviesgesprek gaan we graag in op jouw specifieke vragen.



Betrouwbare ondersteuning

3cx gecertificeerd partner

Bij Neddine Solutions hebben we als 3CX gecertificeerd partner een team dat ondersteuning kan bieden bij de meest complexe vragen. Op onze beurt worden ook wij ondersteund door een sterke distributeur en een grote 3CX Community.


Je mag er op vertrouwen dat alle vragen en problemen snel worden aangepakt.


Bovendien kunnen we via onze distributeur regelmatig leuke aanbiedingen met je delen. Als je bent ingeschreven op onze nieuwsbrief brengen we jou als eerste op de hoogte van nieuwe acties. Krijg je onze mails nog niet, dan kan je hier aanmelden 😉



De 3CX telefooncentrale: een echte aanrader

Wil jij je bedrijf verder laten groeien? Laat het 3CX systeem die groei dan mee ondersteunen. Kies nu al voor dit geïntegreerde communicatiesysteem en laat het gebruik van de beschikbare functionaliteiten meegroeien met de noden van jouw bedrijf.


Met dit systeem ben je alvast voorbereid op de toekomst en hoef je niet voor elke bijkomende nood op zoek te gaan naar een nieuw systeem.



Meer lezen over 3CX VoIP communicatie?

ontdek de telefonie oplossing die meegroeit met jouw bedrijf 📞




meer dan 600000 bedrijven maken gebruik van de 3cx voip technologie



Neddine Solutions is reeds 27 jaar de vertrouwde ICT-partner van Vlaamse ondernemers. Als Managed Services pionier zijn ze als eerste in BENELUX op de “remote monitoring and management” trein gestapt. Hierdoor is Neddine ICT Solutions ook echt in staat het verschil te maken met hun onderhoudsprogramma’s die reeds hun degelijkheid door de jaren heen meer dan bewezen hebben. Neddine ICT Solutions maakt het verschil door de zeer hoge graad van dienstverlening in combinatie met degelijke oplossingen, op maat van de klant, die niet enkel veilig en vlot te gebruiken zijn maar ook gewoon werken. ICT-oplossingen van ondernemers voor ondernemers.


45 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Commenti


bottom of page