Onze klanten zijn stuk voor stuk ambitieuze KMO’s die de moderne technologie op intelligente wijze omarmen. Zo ook DERUDDER CLEANING. Zij werden een jaar geleden MSP Value klant en mogen rekenen op onze volcontinue ICT-ondersteuning en advies tegen een vast maandelijks bedrag.
Deze gespecialiseerde ruim- en ontstoppingsdienst opereert vanuit West-Vlaanderen en is gekend tot in Eupen. “Wij zijn de kleine van de groten en de grote van de kleinen”, begint gedelegeerd bestuurder Stijn Haghebaert.
Wat hen zo populair maakt? “Wij staan technisch zeer sterk”, gaat Stijn verder. “Onze knowhow steunt op ruim 50 jaar ervaring en gaat zeer breed. Wij zijn ultragespecialiseerd en doen zaken die weinig anderen doen. Zo gebruiken we voor vetputten bijvoorbeeld warm water en een roterende kop voor de afvoer. Ook lijm, hars en latex gaan we moeiteloos te lijf.”
In 1967 begon Bernard Derudder op zijn eentje een ontstoppingsbedrijf voor beerputten en regenputten bij particulieren. Zijn zoon Christ stapte begin jaren ’80 mee in de zaak en vanaf dan bediende DERUDDER CLEANING steeds meer bedrijven. Samen met hun expertise groeide ook hun bekendheid in heel het land.
In 2018 werd de firma overgenomen door Stijn Haghebaert en Baudewijn Vancoillie. Christ nam de rol op van technisch verantwoordelijke. “Hij zorgde voor zuurstof in eigen firma en komt elke dag nog steeds met plezier werken. Een slimme zet!”, aldus Stijn.
Want sinds de overname is DERUDDER CLEANING nog meer gegroeid en staan ze technisch sterker dan ooit in de markt. “We kozen voor een actieve marketingstrategie en richtten ondertussen een tweede firma op, als verlengde van onze werkzaamheden. RENOPIPE legt zich toe op rioolrenovaties met gesofisticeerde technologieën, uniek in Vlaanderen.”
“Intern zijn we ook zeer goed georganiseerd. Onze administratie, marketing en technische dienst, alles draait hier vlotjes. Dat maakt ons heel flexibel naar de klanten toe. We kunnen onze planning supersnel omgooien voor dringende gevallen.”
En ook vertrouwen is een doorslaggevende factor in de klantenservice. Stijn: “Wij denken actief mee met de klant en gaan op zoek naar de meest efficiënte oplossing. Daarnaast zetten we in op proactief onderhoud. We wachten niet tot de verstopping zich voordoet. Het probleem tijdig voorkomen is een stuk goedkoper.”
“We kregen meteen een voorstel op maat met gericht advies: wat kon anders en beter? We zijn toen redelijk snel overgestapt, hebben hen dat vertrouwen gegund. En daar zijn we nog steeds tevreden om.”
DERUDDER CLEANING omarmt graag de nieuwste technologieën, dat is wel duidelijk. “We kozen bewust voor een degelijke website en zetten fel in op SEO (Search Engine Optimization) en social media marketing. Dat zijn extra investeringen die je doet als firma, maar zo creëer je wel een belangrijke meerwaarde.”
En om alles ook digitaal draaiende te houden, gaf DERUDDER CLEANING haar vertrouwen aan NEDDINE SOLUTIONS. “We waren op zoek naar een nieuwe, betrouwbare IT-partner, eerder uit ontevredenheid over onze toenmalige provider. Op het juiste moment leerden we Dominique Van Damme kennen, commercieel afgevaardigde bij NEDDINE SOLUTIONS. Dat is nu een dik jaar geleden.”
“We gaven alle info door en kregen meteen een voorstel op maat terug met gericht advies: wat kon anders en beter? We zijn toen redelijk snel overgestapt, hebben hen dat vertrouwen gegund. En daar zijn we nog steeds tevreden om, jawel. Er is ook altijd ruimte om bij te sturen, natuurlijk.”
NEDDINE SOLUTIONS hielp ten eerste bij de aankoop van nieuwe hardware en installeerde Office 365 voor elke gebruiker. “Ons softwaregebruik is nu helemaal up-to-date en uniform. Ook onze servers werden een stuk gebruiksvriendelijker gemaakt. Onze planners loggen van bij hen thuis probleemloos in op onze systemen. En minstens even belangrijk: alles is nu supergoed beveiligd, zelfs de thuis-pc’s zijn mee beschermd.”
“Onze firma is 24/7 open, er is altijd permanentie. Dus geven we onze mensen graag de beste omgeving om in te werken. De IT-specialisten van NEDDINE SOLUTIONS zorgen volcontinu voor de opvolging en het onderhoud van al onze ICT-systemen. Dat doen ze voor een vast maandelijks bedrag per computer. Ze monitoren alles online en nemen onze pc’s meteen over, indien nodig. Heel snel en gemakkelijk.”
“Over het algemeen verloopt alles nu heel vlot, echt dag en nacht verschil met vroeger. De helpdesk sluit over de middag een uurtje en da’s soms lastig als er net dan iets voorvalt. Maar dat is werkelijk het enige verbeterpuntje wat ons betreft.”
“Onze toekomstvisie? Verder doen zoals we bezig zijn en DERUDDER CLEANING nog meer uitbreiden. Er zijn nog veel Vlaamse firma’s die niet met ons werken. We zetten steeds meer in op vaste klanten met onze proactieve service. Ook RENOPIPE willen we stevig op de kaart zetten vanaf nu.”
“Beide firma’s huizen trouwens in dezelfde kantoren. We nodigen onze klanten hier graag uit en leiden hen met plezier rond. Dan zien ze zelf hoe georganiseerd we werken. Dat onze stiel helemaal niet zo vuil is, als velen denken. Onze kantoren en loodsen… alles ligt er kraaknet bij.”
“Zie je, bij ons draait het niet alleen om de camions, maar ook om onze jarenlange expertise en ons enthousiaste, hechte team van medewerkers. Zij hebben ongelofelijk veel over voor hun bedrijf. Misschien heeft dat iets te maken met ons motto: zolang er plezier is, komt de rest vanzelf!”
En aan dat werkplezier dragen wij bij NEDDINE SOLUTIONS graag elke dag ons steentje bij.
Bron foto’s: Derudder Cleaning
Comments