top of page
  • Foto van schrijverNeddine Solutions

PX gaat voor excellent, ook digitaal

Bijgewerkt op: 27 nov. 2023

PX is een grafisch servicebureau en digitale drukkerij in Antwerpen. De naam PX staat voor  ‘publishing with excellence’. Die hoge standaard maakt het bureau elke dag waar, al sinds 1992. PX biedt duurzame en kwalitatieve drukwerkoplossingen voor professionelen en particulieren. Hun service blinkt uit in persoonlijke begeleiding en advies, op creatief én technisch vlak



PX


Het PX-team telt 11 vaste medewerkers en steunt op freelance ontwerpers die 1-op-1 werken met de klant. Voor haar ICT-omkadering rekent PX op de services van NEDDINE Solutions.



Dirk Van der Heyden is Gedelegeerd Bestuurder van PX: “Al 27 jaar om precies te zijn. PX startte als grafische dienstverlener aan reclamebureaus en uitgeverijen. Vanaf 1997 boden we ook digitaal en gepersonaliseerd drukwerk aan. En vrij revolutionair in die tijd: we ontwikkelden een eigen web interface om beeldmateriaal te stockeren. Sabena gebruikte dit platform als allereerste.”



Venster PX


PX is expert in de realisatie van brochures en catalogi, offline en online. Ook een sterke automatisering hoort daarbij, van ontwerp tot webapplicaties op maat. Dirk: “Dankzij onze Web2Print en Digital Asset Management tools (PX DAM-platform) hebben onze klanten permanent toegang tot hun ontwerpen en bestanden. Dit online platform is overzichtelijk en zeer gebruiksvriendelijk. Zo kunnen onze klanten ultrasnel en kostenbesparend hun marketingacties realiseren, samen met ons.”




Dat PX vooraan zit in de digitale trein, is duidelijk. Dat zij daarom rekent op een betrouwbare ICT-partner meer dan logisch. Al bijna 15 jaar is PX trouwe klant bij NEDDINE Solutions. “Sinds 2005 werken we samen met NEDDINE Solutions”, vertelt Dirk verder. “We hebben elkaar zien uitgroeien tot boeiende spelers, elk in onze eigen branche. Koen, de oprichter van NEDDINE, is een zeer gedreven ICT-man. Hij heeft onze hele hardware-installatie vervangen en er een professionele IT-omgeving van gemaakt. Met de komst van huidige CEO Philip Vande Papeliere raakten hun services nog meer in een stroomversnelling. NEDDINE Solutions is een waardevolle IT-serviceverlener voor KMO’s.”


“Neddine houdt de vinger aan de pols met een gedreven en professionele aanpak”

Al jaar en dag bewaakt NEDDINE Solutions de hele hardware-installatie van PX via een monitoring systeem. Daarbij voeren ze op eigen initiatief de afgesproken onderhoudstaken uit. Bij problemen of verzoeken staat NEDDINE hen quasi onmiddellijk bij. “Ze zorgen voor een feilloze verbinding met de buitenwereld en monitoren die lijnen constant voor ons”, legt Dirk uit.

“Ze hebben er ook voor gezorgd dat onze servers nu veilig in de cloud draaien. NEDDINE heeft ons hele netwerk opgezet en onderhoudt het bijna volledig vanop afstand. Ze houden zich aan de gemaakte afspraken en zeker niet onbelangrijk: de kosten blijven binnen de perken.”

Dankzij regelmatig overleg houdt NEDDINE de vinger aan de pols. “We zitten om het half jaar samen om de staat van de hardware en de services te evalueren. Daarbij kijken we steeds vooruit en spelen we slim in op de toekomst. De mensen bij NEDDINE Solutions zijn zeer gedreven en pakken het professioneel aan.”



GDPR proof


Maar technologie zorgt ook voor de nodige uitdagingen. “Onlangs was er een issue met onze back-up. Hij volgde niet helemaal zoals voorzien. Op zeer korte termijn heeft NEDDINE het probleem gevonden en rechtgezet. Ze gaan altijd proactief te werk en stellen oplossingen voor om gelijkaardige issues in de toekomst op te vangen.”

“NEDDINE Solutions denkt actief mee met ons. Zo bijvoorbeeld verzorgen wij de mailings voor onze klanten en werken met hún klantenbestand. Het belang van GDPR behoeft hier geen betoog. NEDDINE boog zich mee over onze GDPR-checklist en samen maakten we PX 100 % GDPR-compliant.”




Logo PX


Wat de toekomst betreft, staat PX volgens Dirk voor verschillende uitdagingen.

“Ten eerste is dat inspelen op de grillen van de economie. Wij zijn een belangrijke marketingpartner voor heel wat grote bedrijven. Als de wereldeconomie het lastig krijgt, knippen onze klanten al snel in hun marketingbudget. Voor ons zijn dat opportuniteiten om in dialoog te gaan en gepaste oplossingen uit te werken.”

Ten tweede zie ik hoe sociale media, online marketing en automatisering steeds belangrijker worden. Ook daar wil PX steeds een stapje voor zijn, zodat we een excellente service blijven garanderen. En daarom dus vertrouwen we volledig op de al even excellente ICT-ondersteuning van NEDDINE Solutions.”


Bron foto’s: https://www.px.be

56 weergaven0 opmerkingen
bottom of page