top of page
  • Foto van schrijverNeddine Solutions

Pevernagie – De Vuyst trotseert bikkelharde business met broodnodige ICT back-up

De Belg en zijn Bourgondische keuken, onafscheidelijk zijn ze! Een slijtvast keukenwerkblad is hier dus wel op zijn plaats. Bij voorkeur uit natuursteen, composiet of keramiek. En laat dat nu net de core business zijn van onze klant Pevernagie – De Vuyst in Herzele.

Logo Pevernagie - De Vuyst
PEVERNAGIE - DE VUYST

Deze groothandel-steenhouwerij draait al bijna 20 jaar mee met de Belgische top. Negen jaar geleden kwamen ze bij Neddine Solutions terecht. Wat volgde was een waardevolle vertrouwensrelatie die jaar na jaar alleen maar sterker werd.


In deze bikkelharde business – sorry, die konden we niet laten liggen 😊 – zorgen wij dus voor de broodnodige ICT back-up. Hoe? Dat kom je te weten in deze nieuwe klant in de kijker!


Pevernagie – De Vuyst mag zich terecht één van de grotere steenhouwerijen in België noemen. “We zijn gestart met 2 man en tellen nu 24 werknemers”, begint zaakvoerder Dirk Pevernagie.


“In 2004 namen mijn broer Wim en ik een deel over van de firma De Vuyst, destijds producent van sierschouwen en keukenwerkbladen in Zottegem. Zo komen wij dus aan die dubbele naam, maar onze huidige klanten noemen ons gewoon ‘Pevernagie’.”


“Sinds de overname specialiseerden wij ons verder in keukenwerkbladen en lieten de sierschouwen stilaan uitdoven. Wij zijn een groothandel en werken dus uitsluitend B2B. Onze klanten zijn keukenfabrikanten en interieurbouwers.”


“Vroeger verwerkten we enkel natuursteen, daarna kwam composietsteen erbij en nu verovert keramische steen steeds meer de markt. Onze expertise reikt even ver in elke soort, al vind ik persoonlijk dat je moeilijk om de tijdloze schoonheid van natuursteen heen kan. Toch?”

Pevernagie – De Vuyst is een groothandel, maar werkt toch op maat? Dirk: “Inderdaad. Alle keukenwerkbladen worden bij ons op maat geproduceerd voor de eindklant. Onze klant, de keukenbouwer, geeft ons alle details en wensen door.”


“Daarop sturen wij onze opmeters ter plaatse en nadien gaan onze tekenaars aan het werk. Vervolgens gaat het ontwerp in productie. Eén van onze vier plaatsingsploegen zorgt tot slot voor een perfecte oplevering.”


“Wat ons zo sterk maakt? Wij gaan proactief te werk en toetsen alle parameters af bij elke stap in het proces, van offerte tot plaatsing. Zo komt niemand voor verrassingen te staan. Of anders gezegd: wij leveren constante kwaliteit en zijn bovendien veel sneller dan de overzeese concurrenten.”


“We evolueren ook mee met de markt, denken mee met de klant. Heeft die een vraag, dan staan we hem bij met uitgebreid advies. En qua prijs behoren we tot de goeie middenmoot. Wij kopen aan bij grootleveranciers en onze klanten profiteren mee van die volumevoordelen.”


“Toen er steeds meer personeel bijkwam, werd het tijd voor een server. Dus zochten we een geschikte ICT-partner. ‘Dat zijn goeie gasten, die weten wat ze doen’, werd me verzekerd.”

Alles samen plaatst Pevernagie – De Vuyst zo’n 8 à 12 keukens per dag. Een mooie afzet! Dirk: “Zou je niet zeggen als je naar onze website surft, hé? Daar bots je op een relikwie van 17 jaar oud. Die nieuwe website komt er maar niet… maar kijk, onze groei hangt daar duidelijk niet van af.”


“Bij onze start in 2004 hadden we ook gewoon genoeg aan 1 computer. Toen er steeds meer personeel bijkwam, werd het tijd voor een server. Met mijn IT-achtergrond kon ik zelf wel één en ander onderhouden, maar op den duur werd dat te veel. Dus zochten we een geschikte ICT-partner.”


In 2012 vonden Pevernagie – De Vuyst en Neddine Solutions elkaar. Dirk: “De naam Neddine werd me toegefluisterd door een gemeenschappelijk netwerkcontact. ‘Dat zijn goeie gasten, die weten wat ze doen’, werd me verzekerd. Philip deed ons een mooi voorstel en sindsdien is onze samenwerking blijven groeien.”



“Gasten zoals Neddine Solutions zijn broodnodig”, benadrukt Dirk. “Van in het begin hebben ze onze bestaande infrastructuur bewaakt via een Awareness overeenkomst. Maar de groei van onze business creëerde weer nieuwe noden.”


“Zo hebben we intussen een redundante gevirtualiseerde serveromgeving die permanent wordt bewaakt en onderhouden. Neddine Solutions heeft er sinds corona ook voor gezorgd dat onze kantoormedewerkers moeiteloos en veilig van thuis uit kunnen werken. En onlangs bouwden ze een volledige perimeterbeveiliging om onze ICT-infrastructuur te beschermen tegen cybercriminelen.”


“Wij werken nog steeds samen op basis van een onderhoudscontract. Als het tijd wordt om dat abonnement te vernieuwen, dan laat Neddine Solutions ons dat weten. Maar zolang ik hen niet hoor, weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken. Alles loopt goed… en daar ben ik heel blij om!”


"Toen onze servers uitvielen, heeft Neddine Solutions alles piekfijn geregeld vanop afstand. Tegen het einde van het bouwverlof waren we weer up & running. Echt knap!"

De IT-experten van Neddine Solutions zijn zeer hulpvaardig, volgens Dirk. “Hun professionaliteit en kennis van zaken verbaast me soms nog. Ze weten van wanten en zijn hongerig. Als er zich dan toch eens een probleem voordoet, springen zij er meteen op.”


“Zoals enkele jaren geleden, bijvoorbeeld: ik was net in Frankrijk aangekomen, klaar om mijn vakantie te beginnen. Kreeg ik mails van het werk binnen met foutmeldingen van de server. Kort daarna hing Neddine Solutions al aan de lijn om te melden dat onze servers plat lagen.”


Geen leuk nieuws, natuurlijk. Maar die jongens hebben alles piekfijn geregeld vanop afstand. Ze kochten nieuwe servers aan en maakten die gebruiksklaar. Tegen het einde van het bouwverlof was Pevernagie – De Vuyst weer up & running. Echt knap!”


Detail keukenwerkblad


Koestert Pevernagie – De Vuyst nog de ambitie om internationaal te gaan? Dirk: “Nee, dat niet. Graag wil ik onze goede positie op de nationale markt zo goed mogelijk bewaken. In dat opzicht kunnen we hier en daar nog wat groeien, ja. Zeker wat online zichtbaarheid betreft.”


“Maar onze grootste uitdaging momenteel is het hoofd bieden aan de internationale concurrentie. In Portugal, bijvoorbeeld, liggen de basislonen in de bouwsector veel lager dan hier. Dat maakt de eindprijs meteen een stuk goedkoper… en dat is heel jammer voor alle Belgische steenhouwerijen.”


“Maar ik ben er zeker van dat onze klantenservice op maat en minutieuze opvolging altijd het verschil zullen maken. Dat we daardoor zullen blijven groeien. De Belg is een kritische klant, weet je. Dat speelt alleen maar in ons voordeel.”


In die ondernemersmindset kunnen wij ons perfect vinden! Een klantenrelatie moet je opbouwen en vertrouwen moet je verdienen. Bij Neddine Solutions zit Pevernagie – De Vuyst alvast gebeiteld. 😉


Bron foto’s: website Pevernagie






124 weergaven0 opmerkingen
bottom of page